Week 1 - Reisverslag uit Nevis, St. Kitts and Nevis van Claudia en Elody - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Nevis, St. Kitts and Nevis van Claudia en Elody - WaarBenJij.nu

Week 1

Blijf op de hoogte en volg Claudia en Elody

22 Maart 2015 | St. Kitts and Nevis, Nevis

Maandag 16 maart zijn wij vroeg in de morgen vertrokken naar Nevis. Na een reis van ongeveer 17 uur, met stops in Parijs en Sint Maarten. Vanaf Sint Maarten gingen we met een klein vliegtuigje (met ongeveer 20 zitplaatsen) naar St. Kitts en van St. Kitts naar Nevis. In de avond kwamen we dus eindelijk aan op het eiland Nevis. Daar werden we opgehaald door de dokter, onze supervisor bij wie we ook verblijven.

Het onderzoek moet nog even op zich wachten, wij hebben nog steeds geen precieze datum van de presentatie voor het krijgen van een goedkeuring voor ons onderzoek. In het begin vonden wij het wachten heel vervelend, want we komen in principe voor het onderzoek. Nu beseffen we dat we maar moeten genieten van de vrije tijd die we nu hebben om het eiland te verkennen. Wij hebben hier twee fietsen waar we alles mee kunnen verkennen. Dinsdagavond zijn we de bergen in gegaan waar de dokter zijn moestuin heeft (soort exotische AH moestuin). Hij verbouwt daar komkommers, bananen, tomaten, cashewnoten, granaatappels, cassave en kokosnoten. In de bergen zijn de apen, jammer genoeg hebben we ze nog niet gezien. In de tuin hebben we kokosnoten gedronken en gegeten, keken we naar de zonsondergang en keken we daarna naar de prachtige sterrenhemel.

Woensdag zijn wij drie kwartier wezen fietsen tot bijna aan de bovenkant van het eiland. Was mooi, maar de tocht was zwaar. Veel bergen en hitte. Wij hebben ook een strand hier dichtbij die is net zo mooi.

Donderdag zijn wij met de dokter langs het ziekenhuis gegaan en langs de twee bejaardentehuizen. Het eerste bejaardentehuis ligt aan de Atlantische oceaan, prachtig uitzicht. De standaarden in het ziekenhuis en de verpleegtehuizen zijn anders dan wij gewend zijn in Nederland. Ook zijn wij langs veel ministers gegaan om kennis te maken. Ze waren allemaal erg enthousiast over ons onderzoek. 's middags en 's avonds zijn we naar het strand geweest. Dichtbij zit het Four Seasons hotel een luxe resort waar je minimaal 500 euro per nacht betaalt. Over het strand kan je zo naar het Four Seasons Hotel lopen, wat wij dus ook gedaan hebben. Wij vallen toch ook niet op tussen al die Amerikanen. Daar hebben we gratis wat gedronken en het hotel even gecheckt. Wij denken dat wij daar ook nog eens in het bubbelbad gaan en aansluiten achter het buffet. Niemand heeft door dat wij daar niet horen.

Vrijdag zijn de boodschappen gedaan en hebben we de sportschool uitgecheckt. En ja, Elody is ook van plan om mee te gaan. Het is een mooie sportschool met dezelfde apparaten als thuis. In de middag zijn wij wezen snorkelen op ons gebruikelijke strand. Een paar meter van het strand zitten al de verschillende soorten vissen, heel mooi. Hier in de achtertuin huis zijn twee huishonden. Een ervan, Cutie, is afgelopen weekend aangereden en heeft daar twee gebroken achterpoten aan overgehouden. Wij zijn haar persoonlijke verpleegkundigen. Doen we toch nog wat met onze opleiding hier.

Zaterdag zijn we met de boot (30 minuten varen) naar St. Kitts gegaan. St. Kitts was zaterdag echter erg uitgestorven, want er was namelijk op dat moment geen cruise schip in de haven. De meeste bezienswaardigheden sluiten ze dan en het leek wel op een spookstad. Toen zijn we maar teruggegaan naar Nevis, waar we bij een plaatselijke bar maar Caribische pilsjes zijn gaan drinken. Dat kunnen we ook weer afstrepen van onze bucketlist.

Verder zijn hier de mensen heel aardig. Zo is Claudia haar band al lek geweest. Iedereen loopt met je mee waar je het kan laten maken en ze maken het in de desbetreffende winkel gratis. Terwijl wij denken dat wij de enigste klanten zijn van de dag. Het lijkt wel of iedereen hier maar de hele dag zit te chillen. Wij snappen er niks van. Wij snappen nu wel waarom die goedkeuring zo lang duurt. Verder moeten wij hier links fietsen en lopen, als we weer eens automatisch de verkeerde kant op gaan. Begint iedereen vriendelijke te roepen: Ladies, watch out! Left! Left! Wij zijn er ondertussen wel gewend aan. Als dat thuis in Nederland straks maar goed gaat!

Wij zullen elke week een nieuw reisverslag posten. Hopelijk hebben wij volgende week vorderingen gemaakt met ons onderzoek.

Groetjes,

Elody en Claudia

• 22 Maart 2015 - 18:16

Heleen Van Zelst:

Leuk! Goed om te lezen dat jullie het naar je zin hebben en geniet inderdaad maar van je vrije tijd. Dat luxe resort trekt me wel aan ;)

• 22 Maart 2015 - 19:15

Miriam:

Hoi dames heb met veel plezier jullie verhaal gelezen. Heel leuk zo blijven we op de hoogte.Ik geloof dat jullie er bijna helemaal thuis zijn. Veel plezier en tot volgende week.

• 22 Maart 2015 - 19:41

Joline:

Super leuk!!
    Veel plezier en geniet ervan!
    Xx

• 22 Maart 2015 - 21:15

Iris:

Hahaha hebben ze gewoon wat gratis gedronken in dat resort! Badass hoor, hihi! Xxx Willem

• 22 Maart 2015 - 22:52

Ina:

Waar blijven de foto's? Graag één met de selfie-stick uit dat bubblebad!!!

• 23 Maart 2015 - 13:52

Jacolien:

Hoi Elody en Claus!
    Dank voor jullie verslag.
    Dat gratis drinken ziet Arend ook wel zitten......
    Jullie eerste patient is wel een zielig hondje, kan je die niet meenemen?
    En inderdaad waar zijn de foto's

XXXX

• 23 Maart 2015 - 19:37

Ella Van Der Ploeg:

Hallo Claudia, we hadden al gehoord dat je vertrokken was, leuk om nu jullie verslag te lezen!
    We zien uit naar het vervolg en veel succes met het onderzoek!
    Oma Ella

• 24 Maart 2015 - 15:00

Marjolein:

wat leuk om jullie verslag te lezen. Lekker genieten van al het moois. En hopelijk kunnen jullie snel beginnen aan jullie onderzoek. Gr. Marjolein